Totaal aantal GPStroutes

Afstand: 12 km
Geplaatst op: 28-09-2005
Start CoŲrdinaat: N 52.719740   -   E 4.669068
Honden? Het is toegestaan om de hond mee te nemen tijdens deze wandeling
Groeten uit Schoorl
Vanuit Schoorl rijden we richting Hargen over de Herenweg.
In Groet aangekomen slaan we links af de Wagenmakersweg in, aan het eind is een parkeerplaatsje. Als we iets terug lopen begint daar de route.
Het is een echte duin/bos wandeling. Dus hier en daar lopen we door het losse zand.
Groeten uit Schoorl
Halve wege de route lig in een duinpan van het bos "buffet de Berenkuil" verscholen, waar we wat kunnen bij komen en wat kunnen drinken (in het hoog seizoen dagelijks geopend anders alleen in het weekend). Als we verder lopen, komen we na wat klimwerk en genoten te hebben van het uitzicht bij het bezoekerscentrum het Zandspoor van staatsbosbeheer. Hier wordt uitleg gegeven over de duinen rond Schoorl.
Vanaf het bezoekerscentrum gaan we op zoek naar de drie trappen met bij elkaar 260 treden. Deze beklimmen we, om zo op de hoogste duin van Nederland te komen. Als we langs de duinrand lopen hebben we een mooi uitzicht over het achter gelegen land.
Bij helder weer is Alkmaar en Petten goed te zien vanuit de uitkijk toren.

De hond mag op deze wandeling aangelijnd mee.

Deze GPSroute is u aangeboden door:     MIK

Aantal reacties op Groeten uit Schoorl : [3]

20-11-2005 JCP
Leuke route. Waypoints zijn goed aangegeven zodat deze route probleemloos kan worden gelopen.

4-3-2006 Taco Janssen
We vonden de start van de route goed gekozen omdat je hier tenminste gratis mag parkeren (bij het bezoekerscentrum en centrum Schoorl moet je wel betalen). Ook als je niet op het parkeerplaatsje kan parkeren aan het einde van het doodlopende weggetje, is er meestal voldoende plek richting het witte kerkje.
We hebben de route andersom gelopen (t.o.v. de beschrijving). Het betekent dat je evengoed dat hoge duin op moet richting uitkijktoren maar het betekent ook dat je die 260 treden naar beneden loopt i.p.v. omhoog.
Het was een prachtige dag (gelopen op 26-2-06) met een winters zonnetje en heel helder weer. We hadden dus een prachtig uitzicht vanaf de uitkijktoren.
De route gaat voor gedeelten over uitgezette routes wat je goed kunt merken omdat je op die plaatsen duidelijk meer mensen tegenkomt.
We lopen wel vaker een rondje in de buurt van Schoorl. We vonden deze route erg leuk vooral omdat je over paadjes loopt waar je normaal gesproken nooit in zou gaan omdat je het gebied niet goed genoeg kent. Kortom, een erg leuke route ook voor mensen uit de regio.

9-8-2006 Fred Bijsterbosch
Onze eerste route op deze manier gelopen. Ging perfect. Daarnaast prachtige route, de moeite waard om vanuit Oost-Nederland de reis naar Schoorl te wagen.

Reactie op deze route Toevoegen

Over GPStracks | Adverteren | Overeenkomst | Kontakt

Bestellen Onroute Fietskaart

Bestellen Onroute Motorkaart

Bestellen Onroute 1001 Routes

Bestellen Onroute Wandelkaart Bekijk uw eigen track op Google-map

langs de molens in Aa en